Jawa 50/05 pionýr
V roce 1962 se začaly vyrábět nové motocykly JAWA 50 pionýr 05 - (JAWA 50/05). Od předešlého typu 50/555 se liší hlavně výkonem motoru, stavbou rámu, sedadlem pro dvě osoby, objemem nádrže (z 3 litrů na 5,5 litru), silnějšími pneumatikami, výfukem, novou plechařinou, revmaplechy, maskou, a celkovým vzhledem. Moje ,, nulapětka" je z roku 1964.U nás zůstal typ Jawa 50/05 standart. Stímto typem se u nás nejčastěji setkáme... Když přišel pionýr do výroby, vznikla zároveň JAWA 50 Pionýr 05 SPORT. Tento typ pionýra se hlavně vyvážel do zahraničí, proto se s ním u nás moc nesetkáme. ,,Nulapětky" se vyvážely také do Kanady, Řecka,Norska a západní Evropy. Do USA se vozily ,,silniční nulapětky", které měly revmaplechy, plexi sklo připevněné na masce, ale hlavním rozdílem byli směrovky (blinkry) po stranách pionýra -(Jawa 50/05A). Do S tímto typem se u nás taktéž moc nesetkáme, stejně jako s vývozním typem pro Norsko. Tento typ měl: plexi kryt na masce, malé bříško. Poté se začaly vyrábět i další (proto)typy ,,nulapětky" , ale kam, a kdy se vyvážely, to bohužel nevím... Jawa 50/05 je velmi populární stroj a smát se mu nesluší, a ikdyby se někdo takový našel, tak určitě neví co tato motorka dokáže...
Anketa
Líbí se Vám naše historie?
Celkový počet hlasů: 103